grenslandpad.reismee.nl

Weer

Ja mensen wat een weertje hebben we. Zeker verdient na alle beperkingen die corona ons heeft gebracht. Ik ben ondertussen van Gennep naar Helden gelopen. Een route die ik voor het grootste deel zelf heb gekozen. En dat levert, met behulp van Google maps, niet altijd de mooiste stukken Limburg op. Als er dan wat minder spannende dingen onderweg gebeuren om over te vertellen dan is er altijd het weer nog waar wat over te zeggen is. Toen ik in Gennep startte gisteren er zowaar wat regen druppels. Maar daar bleef het gelukkig bij. Het bleef de dag verder wel bewolkt en best fris. Voor mij overigens prima. Als het maar droog is. Vandaag was het echter een en al zon. Oppassen om niet te verbranden in het gezicht. Moest onderweg denken aan het nummer Imagine van John Lennon waar de zin " above us only sky " in voor komt. Behalve dat gaat het nummer over meer waar sommigen in deze gekke wereld best een voorbeeld aan zouden kunnen nemen. Maar laten we het maar niet te somber maken. De natuur trekt er zich in ieder geval niets van aan. Her en der groeit en bloeit al van alles en dat maakt je vanzelf vrolijk. Af en toe loop ik door verstilde bossen waar de vogels druk in de weer zijn. Dan weer over het platte land, van dorpje naar dorpje, waar de boeren ook druk in de weer zijn. Alles om mij heen wordt groen en boven mij strak blauw. En dan waren er mensen die vroegen waarom ik al in maart ging lopen en niet in mei, want dan is het toch beter weer!! Nou mensen je ziet maar, in maart moet je er op uit. De eerlijkheid gebied wel te zeggen dat je wel geluk moet hebben.

Morgen op weg naar Thorn, het witte dorp. Daar begint voor mij het Grenslandpad. Maar genieten doe ik nu al.


Reacties

Reacties

Tineke van Kranenburg

Het weer is je zeker goed gezind Jaap en dat blijft voorlopig nog zo volgens de weergoden.
Je hebt het vast verdiend en daar profiteren wij lekker van mee.

Tinie jonas

Beste Jaap. Mooi verhaal om te lezen..ook mooi gebied. En morgen rivierengebied naar Thorn.Het Witte dorp! Veel ??‍♀️ Plezier!

Jeanette

Je krijgt wat he verdient dat zie je maar.
Leuk verhaal

Maaike van Hal

Prima weertje Jaap ook de vooruitzichten, heerlijk om zo te lopen geniet in het Limburgse.

Els en Machiel Jan

Hi Jaap, weer genoten van je verhaal! Prachtig begin van een mooie trip met schitterend lenteweer. Geniet ervan en succes. Op naar Thorn!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!