grenslandpad.reismee.nl

De laatste loodjes

Ze zeggen " de laatste loodjes wegen het zwaarst ". En inderdaad dat gold voor de laatste 2 dagen van mijn wandeling ook. De te lopen routes door Zuid- Beveland en Zeeuw Vlaanderen waren niet de allermooiste. Zulke stukken horen er natuurlijk ook bij maar het was soms verstand op nul en doorgaan geblazen. Gisterenmorgen ben ik vanuit mijn chalet op de camping direct maar in de bus naar het westerscheldetunnel tolplein gegaan. Alhoewel iedereen die ik vroeg of er wel een bus reed vanaf de camping bushalte mij vertelde dat het zeer onzeker was en ik beter een taxi kon bestellen, kwam er toch een busje. Daar was ik wel heel erg blij mee want anders had ik wel 40 km moeten lopen naar mijn volgende overnachtingsplaats. En het was nog eens bitter koud geworden. Vanaf het tolplein met een andere bus door de tunnel naar Terneuzen. Daar mijn wandeling weer opgepakt. Nog steeds bijzonder koud en door het industriegebied van Terneuzen ook niet de mooiste route. Dat veranderde gelukkig toen ik door het natuurgebied Braakman kwam. Daarna werd het veelal door graslanden lopen. En omdat de boeren met hun tractoren nogal voor wat sporen en oneffenheden hadden gezorgd was het goed oppassen geen voeten te verzwikken. Op die kilometers door de weilanden kom je ook geen enkele zaak tegen waar je iets kan eten of drinken. Dus ben ik maar wat van het pad afgeweken en kwam ik zowaar in het leuke plaatsje Watervliet waar ik wat kon warm kon eten. Dan hoefde ik die avond er niet meer voor op zoek. Watervliet heeft een kerk met een prachtig interieur. Toch even van kunnen genieten. Ook mijn b&b was er een om van te genieten. Werd goed in de watten gelegd. EN, ik was amper binnen of de neerslag was begonnen. Vannacht ging dat door in de vorm van sneeuw. Vanmorgen een witte wereld dus en met een stormachtige wind en een temperatuur van net onder 0 leverde dit de slechtste dag tot nu toe op. Ik had bijna al mijn kleding maar aangedaan en behalve ijskoude handen bleef ik goed warm. Maar wat een inspanning om tegen de wind op te tornen op de open vlaktes. Gelukkig was er nog het leuke plaatsje Aardenburg om even bij te tanken met een warme kop koffie. Dan nog maar 16,5 km te gaan tot Sluis. Opnieuw door de weilanden die nu modderig waren geworden. En jawel hoor, wat nog niet gebeurd was gebeurde nu: ik gleed uit en viel zijdelings in de modder. Zag er niet uit, maar gelukkig geen schade. Handen gewassen in 1 van de vele waterplassen en weer verder. Nu vol de wind tegen en dat gebulder van de wind maakt je extra moe. Gelukkig mocht ik bij iemand in het schuurtje mijn boterham nuttigen. Dan, met nog 5 km te gaan, meldt Marijke dat ze in Sluis is aangekomen. Ik heb nog een uurtje te gaan. Onderweg nog een trekpontje, de 2e vandaag, om mijn weg te vervolgen en dan komt Sluis in zicht. Ondertussen is ook de zon weer af en toe terug en zo is het eind goed, al goed.

Iedereen bedankt voor het "meewandelen".

. Iedereen

Reacties

Reacties

Paul en Christina

Weer genoten van je verhalen en mooie foto's Jaap en nu welverdiend thuis genieten. Tot ziens P & C

Anneke Volkert

Weer genoten van je verhalen Jaap!

Lieneke

Ook deze tocht kun je weer afvinken.
We hebben weer genoten van je verhalen vol humor en prachtige foto's.
Nu lekker nagenieten samen met Marijke.
Gezellig weekend ??

Piet en Ella

Fijn, dat je weer op je eindpunt bent gekomen! Nogmaals bedankt voor alle verhalen en mooie foto 's!
Laat je maar weer fijn verwennen door Marijke! Fijn weekend hoor!

Peter Meijerink

Wat een einde van je reis! Op de laatste dag nog zulke avonturen meemaken! ‘Ieder nadeel heeft zijn voordeel’ zei Cruijff ooit; en in dit geval zal je, denk ik, heel gelukkig zijn om terug te zijn in je warme huis na zo’n laatste dag!! Ook ik heb genoten van je verhalen en foto’s. See you soon.

Evelien

Eind goed, al goed.
Wat een doorzettingsvermogen, petje af hoor.
Fijn weekend, groetjes ook aan Marijke en tot ziens??‍♀️

Jeanette

Weer genoten van je verhalen.
Respect jaap

Rose en Hans

Je laatste dagen waren nog flink afzien!klasse dat je het weer hebt gered! Nu een paar gezellige dagen samen en dan weer thuis bijkomen!!!

Tinie

Fijn dat je weer op je eindpunt bent aangekomen ! Bedankt voor al je verhalen en foto,s En.... gezellig Weekend SAMEN ?

Maaike

Eind goed al goed al waren de laatste 2 dagen wel zwaar voor je BIKKEL.Je hebt het weer volbracht Jaap nog even nagenieten samen met Marijke. Bedankt dat wij mochten meegenieten van je verslagen.

Ellen

Leuke verhalen, dank je wel . Fijn weekend samen in Sluis en wel thuis

Marjolijn

Bedankt voor je mooie foto’s en verhalen Jaap, het was weer leuk mee te lopen en te kijken.
Nog een fijn weekend samen daar (op de fiets?).

Joke en Jo

Het was weer geweldig al jou verhalen en mooie foto's.

Henk

Mooie tocht weer Jaap met wat valkuilen hier en daar maar nu lekker met Marijke naar huis .Oost West thuis best.Misschien van de zomer weer wat nieuws.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!