grenslandpad.reismee.nl

Padvinder

Daar is hij weer. Opnieuw 2 dagen verder en het weer onverminderd goed. Zou Piet Paulusma daar nog voor gezorgd hebben? Hoe het ook zei, ik profiteer er maar van. Gisteren ging de route door mooie natuur zoals jullie op de foto's hebben kunnen zien. Alleen na de middag kreeg ik steeds meer moeite met het volgen van het juiste pad. Waar het nu precies aan lag weet ik niet. Er waren delen van het pad niet beloopbaar vanwege omgevallen bomen en dan moet je een alternatieve weg volgen. Dat had zeker invloed. Maar soms stuurde mijn navigatie mij een kant op die volgens de aanwijzingen aan de route niet te lopen was. Maar andersom kwam ook voor. Vervelend, want je loopt zo wel extra meters. En als mijn navigatie vindt dat ik fout loop dan gaat hij piepen. Ik heb heel wat gepiep moeten aanhoren. Vond mijzelf net een padvinder op deze manier. Gisteren was een dag van alleen maar door bos lopen en degenen die mij kennen weten dat ik meer van wat afwisseling houd. Bomen lijken op den duur wel erg veel op elkaar. Ik heb afgelopen nacht op een zorgboerderij geslapen. Ik werd al allerhartelijkst welkom geheten door de medewerkers met afstand tot de arbeidsmarkt, zoals dat genoemd wordt. De rest van het verblijf was ook prima. Avondeten, aanbevolen door mijn gastvrouw, kon ik op de golfbaan Princenbosch, die er dichtbij is. Daar liep ik Pierre van Hooijdonk tegen het lijf. Oud voetballer van oa Feijenoord voor degenen die hem niet kennen. Omdat hij geen handtekening aan mij vroeg heb ik dat daarom ook niet aan hem gevraagd. Vanmorgen had ik dezelfde problemen met het zoeken van het juiste pad, maar na de middag ging alles weer zoals het hoort. Even weer België in gelopen over de smokkelaarsroute ( oa zout en boter ),waar het kat en muis spel tussen douaniers en smokkelaars vroeger tot soms dodelijke slachtoffers leidde. Nu is er alles pais en vree. De route eindigde vandaag in Rijsbergen waar ik een onderkomen heb gevonden uit het boekje van Vrienden op de fiets. Kort nachtje door het verzetten van de klok. Gauw slapen dus maar.

Opnieuw bedankt voor jullie reacties en tot schrijfs.


Reacties

Reacties

Ellen

Gelukkig hou je van lopen, hihihi
In het tv programma door de lage landen legde ze de witte paaltjes met een nummer erop uit. Laat je nu gisteren zo'n foto plaatsen . Succes morgen

Lucy

Wat heb je weer leuk geschreven. Iedere keer moet ik erom lachen.
Je kunt wel zeggen dat dit pad langer is dan het oorspronkelijke pad. Hoop dat het niet erger wordt, anders kom je wel laat aan.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!