grenslandpad.reismee.nl

Gevaarlijke dieren

Misschien zijn er mensen die zich afvragen of ik, alleen lopend, niet bang ben in de bossen gevaarlijke dieren tegen het lijf te lopen. De kans dat dit gebeurt lijkt mij heel erg klein. Ik denk dat zij mij eerder in de gaten hebben dan ik hen. En ze zoeken geen contact met mensen. Wel gevaarlijk kunnen kleinere beestjes zijn. Ik ben al enkele keren door mensen gewaarschuwd voor eikenprocessierups en teken. Door het warme weer schijnen ze al vroeg actief te zijn. Oppassen dus maar want ze kunnen vervelende gevolgen voor je gezondheid hebben. Een tekenpen heb ik in ieder geval bij mij, maar nog niet nodig gehad gelukkig. Take care zou ik zeggen tegen degenen die ook de natuur intrekken.

Het was de afgelopen 2 dagen puzzelen en omlopen want er werd her en der nog van alles opgeruimd na de storm, al weer enkele dagen geleden. Soms is het echt nog een ravage en ligt het pad bezaaid met takken, takjes, stammen en hele bomen. Niet altijd tijd om rustig om je heen te kijken en te genieten van de natuur. En dan hen je ook nog last van stukken bos die afgezet zijn omdat er op wild gejaagd mag worden in februari en maart. Soms het er toch maar op gewaagd want wild met een blauwe rugzak heb je toch niet erg veel denk ik maar. Vanmiddag kwam ik 2 dames tegen die wel wilden weten waar ik vandaan kwam en waar ik naar toe ging. En hoe ik mijn weg vond? Ik liet ze een rood/witte markering op een paal zien uit de richting waaruit ik kwam.Van de kant waar we keken gaf de markering aan dat ik in de tegenovergestelde richting liep, waarop 1 dame zei : Je gaat zo wel tegen de draad in!! Dat doe ik mijn hele leven al mevrouw, zei ik, en je moet blijven doen waar je goed in bent. Dat vonden de dames ook. Ha,ha.

Vannacht slaap ik in de abdij Nieuwkerk, een zalig onderkomen. Tot schrijfs.

Reacties

Reacties

Paul en Christina

Leuk Jaap en schitterende plaatjes.

Marianne&Geràldo

In onze jeugd kwamen wij vaak in Achel en natuurgebied Malpie erg mooi daar. Goede reis verder.

Adri

Weer een prachtig verhaal jaap

Ellen

Heel herkenbaar, jaren geleden zei je tegen mij blijf wie je bent. Dat zeg ik nu tegen jouw ! Blijf wie je bent

Henk

Leuk verhaal Jaap en ja dat opruimen in de bossen gaat dan ook niet snel de storm is ook al weer een tijdje geleden.

Lucy

Ja, die storm, er blijven op sommige stukken niet zoveel bomen meer over. Prachtige foto's weer.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!