grenslandpad.reismee.nl

Sneeuw

Net aangekomen in mijn B&B en na een heerlijk warme douche is het tijd om iets te schrijven. Gisteren dus van Helden naar Thorn. Prachtig zonnig weer een omdat ik nog weinig zon op mijn gezicht heb gehad dit jaar scheelde het niet veel of ik was zowaar verbrand. En zonnebrand heb ik niet bij me. De route die ik had gekozen liep via het Leudal. Een prachtig stuk natuur ook al zijn de bomen nog niet groen. Bijzonder aardig om te zien is de Leumolen die zowaar in bedrijf was. Lijnzaad vermalen voor de olie. Ook bijzonder is een baileybrug die de geallieerden er in de 2e wereldoorlog hebben neergelegd. Ik heb hier een stuk met iemand samen gelopen die het gebied goed kende. Hij bracht mij naar de mooiste plekken, althans dat vond hij. En ik moet zeggen het was het omlopen waard. Dan verder naar Thorn via oa de Napoleonsweg en de plassen die ontstaan zijn door de zandwinning. Thorn is een heel leuke oude plaats, vooral bekend om de vele witte huizen. In trek bij de toeristen die dik in de jassen en in de zon toch een terrasje wilde meepikken. Ik vond het te koud.

Vanmorgen keek mijn gastvrouw hoe het weer er vandaag zou uitzien en tot onze verbazing gaf buienradar aan dat het sneeuwde in Thorn. Ik zei nog dat er wellicht nog een plaats in Oostenrijk is die ook zo heet maar toen we buiten keken sneeuwde het inderdaad. Groter contrast met de dag ervoor kon niet. Het bericht hierover naar huis ontlokte zoon Arian de vraag of ik wel de goede kant uitliep. Het was snel weer voorbij en sneeuw ging over in een beetje regen. Koud was het wel. De tocht ging door mooi gebied en voor het eerst door een stukje België. Niet voor niets het het pad het grenslandpad. Via Stramproy, waar ik maar wat warm heb gegeten omdat ik nu in een b&b zit zonder eetgelegenheden in de buurt, ben ik dus nu aan het eind van mijn 1e dag op weg naar de kust. En de zon schijnt weer!!!

Reacties

Reacties

Marlon

Goed op weg Jaap! Leuk om te lezen:)

Els en Machiel Jan

Mooi verhaal met een zonnig eind. Idd erg koud vandaag (in de schaduw). Hou vol en geniet van de volgende (Belgische?) etappe!

Arian

Je hebt alweer prachtige stukken gezien. En zorg maar voor zonnebrand voor komende week

Tineke en Piet

Hoi Jaap, al weer vier dagen aan het wandelen en al weer mooie verhalen.
Nu door België kan je in ieder geval voordelig tanken en hoef je niet op een km te kijken. Het weer wordt deze week beter dus als ik jouw was zou ik maar zonnebrand olie kopen en geniet van het Belgisch bier.
Veel succes.

Ellen

Heb je geen lijnzaadolie meegenomen ?
Alles veter dan verbranden. Succes verder . Liefs Ellen

Marjolijn

Leuk je weer te volgen met verhalen en foto’s Jaap, succes en geniet.

Tineke

Leudal is mooi he? Wij wandelen er ook vaak. De komende week wordt het zonnig lenteweer. Succes en veel plezier.

Tinie

Goedemorgen . Weer een pracht verhaal, en wij hadden gister ook natte sneeuw. Heb Piet (maatje) ook vaak horen vertellen over de bailybrug.waar hij aan gewerkt had?. Veel ??‍♂️Plezier!

Lucy

Je krijgt deze week prachtig wandelweer

Wim en Helen.

Je hebt alles gehad, regen zon en sneeuw.
Toch maar even zonnebrand kopen.
Succes verder met je tocht.

Jeanette

Het weer wordt alleen maar mooier dus smeren jaap

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!