grenslandpad.reismee.nl

België in en uit

Weer 2 verder onderweg. En het werd steeds warmer. Begon de dag gisteren nog met 0 graden, in de middag was het al 19 graden. En vandaag ging er nog een schepje op. Vanmorgen 3 graden en vanmiddag 21. 2 dagen in alleen je T-shirt lopen in maart, hoe goed kan je het treffen. Dan iets over de gevolgde route. Gisteren in de buurt van Stramproy gestart en via het Laurabos, langs de Zuid Willemsvaart België in. Bij Hamont Achel heb ik maar wat gegeten in een snakbar omdat op maandag en dinsdag in België alles, wat restaurants betreft, gesloten is. Bleek achteraf een goede keuze want in mijn onderkomen, vlakbij de Achelse Kluis, hadden de 2 gastvrouwen niet op mij gerekend voor wat betreft een warme maaltijd. Geen ramp, dan maar mijn meegenomen brood oppeuzelen. Vanmorgen heel vroeg op, want de dames werkten beiden in de zorg. Prima voor mij, kon ik vroeg ontbijten en op stap. Eerst even halt gehouden bij de Achelse Kluis. Die was zo vroeg nog geheel in ruste helaas. Laat ik op de dag af in 2018 hier ook langs gekomen zijn op mijn tocht naar Rome. Toeval ..... Dan op weg naar het dorp Schaft met zijn enorme paardenlandgoederen. 1 ervan is van Jan Tops, waar ook de dochter van Bruce Springsteen geregeld komt. Je weet niet wat je ziet. Dan naar het prachtige natuur gebied De Malpie. Een bezoek meer dan waard vind ik. Langs Centre Parcs De Kempervennen, via Westerhoven en Riethoven, naar Eersel. Daar was het op de terrassen heel goed toeven. Daar ook maar wat gegeten omdat er in de buurt van de B&B voor deze nacht ook niets open is. Weer aan de boterham dan maar. Eind van een prachtige dag met van alles wat. En dat bevalt mij beter dan een dag lang veelal door bossen lopen zoals gisteren. Mijn B&B is van een boer die met pensioen is maar als hobby nog wat dieren heeft. Net lammetjes geboren en hij heeft 2 lakenvelder koeien, mijn favoriete type koe. B&B heet ook zo. Wat zal ik hier heerlijk slapen.

Iedereen trouwens bedankt voor jullie reacties. Leuk om te lezen.

Reacties

Reacties

Ellen

Markt pleintje in Eersel niet groot maar heel gezellig.
Leuk verhaal weer.
Succes morgen

Paul en Christina

Al weer een week onderweg Jaap. Leuk je verhalen te lezen en foto's te zien.

Dianne Schelling

Geen tijd voor een Belgisch biertje gehad in Hamont Achel bij het klooster van de monniken? Goede verdere reis!

Maaike

Leuk en enthousiaste verhalen Jaap, goed smeren voor de zon bofkont en veel succes met je verdere trip.

Henk van Hal

Weer een leuk verhaal Jaap en voorlopig alleen maar mooi weer.Succes verder met je wandeltocht.

Adrie Quaak

Mooie verhalen weer. Geniet nog van de natuur, de omgeving en het mooie weer. Succes!

Adri

Prachtig verhaal weer jaap

Wim en Helen.

Weer een mooi verhaal met mooie foto's.
Succes voor de komende dagen.

Tinie

Weer een pracht verhaal, Avontuur... Wij waren afgelopen jaar in de Achelse kluis.. een beleving. Alweer EEN week onderweg! Veel plezier.

Gertjan

Hallo Jaap, gisteren zag ik op tv een programma over drie Belgische mannen, die een wandelroute volgen. Dat hebben ze wel meer gedaan. Nu lopen ze van de Belgische kust naar Zuid Limburg.
Daarna gaan ze via het Pieterpad naar Groningen. Ze lopen nog maar een paar dagen. Het programma is denk ik van de zomer opgenomen. Jammer, anders zou je ze tegen kunnen komen. Geeft denk een mooi beeld van wat jij meemaakt. Spontane ontmoetingen, soms dorpjes, veel landpaden, trekpontjes, dan weer België ??,dan weer Nederland ??. Veel plezier verder.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!